Today

Täällä sitä nyt ollaan ! 

Tultiin Ruotsiin iskän kanssa laivalla. Aamulla iskä päätti nälkäisenä maksaa meidät laivan parempaan aamiaisbuffaan. Tajusin, että seuraavat 5kk eletäänkin sitten pikkubudjetilla joten otin kaiken ilon irti. Popsin onnessani amerikkalaisia pannukakkuja, maustamatonta jogurttia ja mansikoita sekä sämpylöitä erilaisilla täytteillä. Join varmaan litran teetä ja omenamehua ja jälkkäriksi popsin peräti kolme suklaakonvehtia.

Perille päästiin ipadin kartta-sovelluksen avulla, joka kytkettiin nettiin mun kännykän avulla. Matkalla näytti aikalailla tältä:



Uppsalassa jouduttiinkin odottamaan mun asuntoon pääsemistä 4h verran, joka kuluikin sitten mukavasti hotellin aulassa istuskellessa, kahvilla ja ruokakaupassa. Foursquaren avulla löytämäni Espresso House osoittautui loistovalinnaksi, Caramel Latte oli i-ha-naa. Sinne oli matkaakin vain 100m, joten taisin löytää itselleni just kantakahvilan.

Kolmelta päästiin mun asuntoon ja roudattiin kamat sisään. Nauratti, kun muut vaihtarit pamahti hotellin respaan yhden matkalaukun kanssa ja mulla oli autolastillinen tavaraa. Hehs... Mun asuntohan siis on hotellissa, meillä on tosin oma sisäänkäynti tänne niin ei tarvii respan kautta kulkea.

Isä-tytär -reissu kun on kyseessä, niin eilisen spoiled child -session jälkeen mentiinkin sitten lenkille. Juostiin joenvartta etelään ja sitten superjyrkkä mäki (no kuinkas muutenkaan...) Uppsalan linnalle.



Juostiin puoli tuntia yhteen suuntaan ja sitten tehtiin U-käännös ja samaa reittiä takaisin. Nähtiin vaan pieni osa kaupungista, mutta jo sen perusteella voin sanoa, että oon ihan rakastunut. Huomenna tai sunnuntaina aion mennä illalla kunnon kameran kanssa joen varteen kuvailemaan.

2 kommenttia:

Veeris kirjoitti...

Kun sanoit eilen että asut hotellissa, niin en tajunnut että oikeesti asut hotellissa :D
Sinuna kulkisin aina respan kautta ja kysyisin onko tullut postia.

Pihlis kirjoitti...

what would Blair Waldorf do -tyyliin ;)