Eilinen tappotreeni

Eilen tehtiin taas intervalli-circuitia crosstraining-hengessä. Johanin kysymys "Är du illamående?" kuvastaa parhaiten treeniä. Sykkeet oli jatkuvasti ihan maksimeissa ja toisen liikekierroksen jälkeen olin aivan varma, että oksennan. Aivan helvetillistä. Silti sinnittelin jokaisen patterin aina loppuun, vaikka jalkoja poltti, oksetti, en saanut happea ja tuntui että kuolen siihen paikkaan. 


Mitäs me sitten tehtiin:

1. 10minuuttia niin monta kierrosta kuin ehtii (9x):
  • 5 leukaa
  • 10 punnerrusta
  • 15 peruskyykyä niin syvälle kuin pääsee
2. 20s/liike, 30s tauko, 6x
  • pystypunnerrus 20kg tangolla
  • askelkyykky
  • kyykkyhyppy
Kyykkyhypyt oli ne, joissa mulla meinas loppua usko. Tokavikalla kierroksella kaaduinkin kerran kyykystä selälleni kun jalat petti, mutta jatkoin silti loppuun asti. Reisiä poltti ja jalat ei kantanu. Syke ei päässyt missään välissä tasaantumaan kun tauotkin oli niin lyhyitä. Pääsi taas muutama perisuomalainen kirosana kyykkyhyppyjen lomassa, puhumattakaan siitä kun vikan sarjan jälkeen rojahdin lattialle ja Johan käski mua huutamaan. Huutamaan, salilla. Ja minähän huusin. Ensin epämäärästä ölinää ja siihen perään taas muutamat faanit ja saatanat. Ei jäänyt kyllä kenellekään epäselväksi että mentiin ihan äärirajoilla.

3. 4x 1min burpee (poikkeuksena se, että punnerrusasennon sijaan mentiin ihan lattialle asti), kierrosten välissä aina 1min tauko

Jooei, olin kyykkyhypyistä ihan hajalla ja sitten se laittaa mut tekemään burpeeta. Lattialta ylös nouseminen ei oo koskaan ollu yhtä vaikeeta kun niiden aikana... Ja Johanin mielestä oli hirveen hauskaa sanoa, että ens kerralla sitten tehdään 6 minuuttia 4 sijaan...

4. 20s/liike, 30s tauko, 2x
  • polvenveto kylkeen punnerrusasennossa, jalat kumppareissa
  • molempien polvien veto rintaan punnerrusasennossa, jalat kumppareissa
  • russian twist 4kg pallolla
  • istumaannousu pallonheitolla (4kg)
  • hoover
  • ylävartalonnosto
Olin edellisistä liikkeistä niin väsynyt, etten ite saanut jalkoja kumppareihin, hehs... Toisen kierroksen russian twistit tuntui selässä, niin sitten korvattiin se vaan staattisella pidolla.

5. Lankku
  • normilankku 20s
  • toinen jalka suorana ilmassa 10s
  • toinen jalka suorana ilmassa 10s
  • toinen käsi suorana ilmassa 10s
  • toinen käsi suorana ilmassa 10s
  • vastakkainen käsi ja jalka ilmassa 10s
  • vastakkainen käsi ja jalka ilmassa 10s
  • lankku 30s
"Pihla, det är helt okej att vila eller ha en liten paus om du inte orkar." Haha, jooei mulle.

Ei kommentteja: