Treenikärpäsen kuukausiraportti

Hiphei ! Maaliskuu ja kevät ! Uusi kuukausi ja uudet kujeet treenien suhteen. Helmikuulle treenipäiviä kertyi 21, treenitunteja puolestaan reilut 34. Hui ! Välipäiviä treeniin mulla tuli lähinnä aina sen takia, että olin onnistunut treenaamaan kropan sellaiseen jumiin ettei vaan pystynyt. Ja tietysti alkukuun Nike Blast aiheutti mulle treenitaukoa, kun jalkapohjat tulehtui taas rasituksesta. Mutta nyt on kroppa taas kunnossa ja treenaan niin lujaa kuin pystyn. 

Oon aina ollut vähän sellainen, etten halua poistua mukavuusalueeltani. Oon tykännyt käydä koreografisilla aerobic-tunneilla, koska vaikka siellä saankin sykkeet nousemaan aina ihan maksimeihin, ei silti tule sellaista "en jaksa enää, pakko lopettaa tai himmata" -fiilistä. Lihasten polttelu on ihan hirveä tunne, puhumattakaan siitä että pitäisi jatkaa eteenpäin kivusta huolimatta kun tietää, ettei tuloksia tule jos ei jatka. Siksi en oo lihaskunnosta koskaan tykännyt, tai sitä sitten edes tehnyt...


Niinpä niin. Siksi PT on ollut mulla ihan ehdoton. Oon ikuisuudet vannonut ett "nyt mä laihdutan ja hankin itseni kesäkuntoon". Sitten on ravattu hulluna jumppatunneilla, ilman tuloksia. Voi ehkä johtua siitä, että kun niitä lihaksia nyt tarvitaan käyttämään sitä energiaa ja polttamaan sitä rasvaa... 
En voisi kuvitellakkaan treenaavani salilla lihaskuntoa ilman Johania. Olisin just sellanen perustyttö salilla, joka ensin pelleilee 10 minuuttia crosstrainerilla nollavastuksella ja sitten menee lueskelemaan lehtiä tai höpöttelemään kavereille siinä laitteissa istumisen ohessa. Ja painot olisi ihan minimaalisia, koska hei, sehän vois vaikka sattua tai polttaa jos laittais isommat painot ! Tai apua, lihakset vois vaikka kasvaa järkyttävän kokosiks. Ihan vaan tiedoksi, ei ne lihakset siitä mihinkään jättimäisiin mittoihin kasva, ellei oikeesti treenaa hulluna. Mutta ei ne lihakset myöskään kiinteydy tai polta sitä rasvaa siitä ympäriltä, jos ei oikeesti treenaa niitä kunnolla. Se nollapainoilla 1000 toiston tekeminen ei auta mitään, kun oikeasti pitäis tehdä maksimipainoilla useampi 8-12 toiston sarja.

Maksimipainot onkin sitten kans juttu erikseen. Mulla Johan lataa sellasia painomääriä liikkeisiin, etten yksin edes uskaltais käydä treenaamassa. Eilisen jalkapäivän jäljiltä mulla oli reidet niin hapoilla ja loppuun vedetty, etten päässyt omin avuin ylös lattialta. Sitä voi kutsua jo kunnon treenaamiseksi. Näytin salilta lähtiessäni huvittavalta, kun reidet huusi hallelujaa ja oli kuin kaksi puupökkelöä. Nyt onkin sitten taas kivat jumit reisissä, huomenna varmaan miljoona kertaa pahemmat.

Olin aina luullut, että salitreenissä painoja nostetaan vähitellen, sitä mukaa kun edelliset painomäärät tuntuu liian kevyiltä liikkeissä. Olin niin väärässä. Ollaan treenattu kerran aiemmin jalkoja, niin eikös eilen jo sitten ladattu isommat painot liikkeisiin mitä ollaan aiemmin tehty. En olis uskonut, että pystyn itsekseni ilman apua kyykkäämään 45kg kanssa 4x8 sarjat puhumattakaan 100kg jalkaprässissä. Varsinkin, kun ennen jalkaprässiä oltiin tehty sellaiset tapposarjat etureisille, että olin jo ihan valmis luovuttamaan. En oo koskaan tuntenu niin pahaa poltetta etureisissä kuin eilen. Kahden liikeparin jälkeen olin jo valmis luovuttamaan eilen, mutta Johan laitto mut koville. Ja onneks laittaakin. Ei tuu tuloksia jos ei oo valmis tekemään hommia. Ja vaikka treenin aikana oon valmis kiroamaan sen helvettiin (kiroankin treenin aikana) ja heittämään hanskat narikkaan, on koko loppupäivän treenin jälkeen käsittämättömän hyvä fiilis. 

Ollaan nyt treenattu yhdessä 6 kertaa. Ja tuloksia on nyt jo salilla painoissa ja liikkeissä ! Äsken mainitsemani jalkatreeni on vaan yks esimerkki. Tiistain käsitreeneissä yllätin itseni täysin vetämällä 7 leukaa kumpparin avulla ilman apua ja vielä puhtaasti! Siinä loksahti leuat auki niin mulla kuin Johanillakin. Edellisellä leuanvetokerralla sain yhden itse, ja lopuissa Johan joutui nostamaan mua. Ei oo ehkä nolompaa kuin se, että PT joutuu nostamaan sua 4x8 liikkeen aikana kun et itse jaksa kuin yhden. Mutta toisin oli tiistaina ! Uskomatonta, että päräytin ekassa sarjassa 7 itse, tokassa 6 ja kahdessa vikassa 4 ilman apua, ja lopuissa Johan autto vaan pikkasen työntämällä selästä. Ei voi kehittyä niin nopeasti, tässä on pakko olla joku juttu ?!?


Rankan treenaamisen ansiosta nukun paremmin kuin koskaan, 7-10h yöunia jatkuvasti. Jatkuvasti mulla on tietenkin nälkä, mutta oon huomannut että mun tekee enemmän mieli kunnon ruokaa kuin karkkia, jätskiä tai muuta epäterveellistä. Tällä hetkellä ehdoton lemppari on maitorahka ja karhunvatukat, joita vedän välipalana ja iltapalana. Ja jos erehdyn syömään karkkia, saan käsittämättömät vatsanväänteet. Sama juttu kävi kyllä Chai Latte:n kanssa keskiviikkona, en tosin tiedä johtuiko se vaan kyseisestä kahvilasta...

3 kommenttia:

Mimi kirjoitti...

Voisit tehä itestäs bannerin eikä mitää nikenaisia!!!

Mimi kirjoitti...

Ja tuun muuten 12-15.4. sinne, oothan sillon mestoilla?

Pihlis kirjoitti...

ahahha, mun kroppa ei oo viel ihan siin kunnos et siit vois tehä treenibannerin. ehkä sitten kesäkuussa ? ;)

joo oon ! hanna on itse asias tollon samaan aikaan tääl ja lähen 14.4. ite käymään taas suomes. fika eller nån annat tillsammans ?