What I've missed & what I miss

Puolen vuoden vaihto voi tuntua lyhyeltä ajalta, ja se kyllä hujahtikin ohi supernopeasti. Sellaisessa ajassa ei luulisi ikävöivänsä kotiin paljoakaan. Varsinkaan, jos koko ajan ravaa kotona niinkuin minä tein. Mutta ehei, mulla oli ikävä moniakin asioita Suomesta:

  • perhe ja ystävät, ylläri...
  • Prinsessalinna
  • wifi. Yliopiston tarjoama netti mun asunnossa olisi ollut piuhalla seinästä. Tietenkin mun piuha oli rikki, joten sitten jouduin joka kerta käyttämään mun puhelimen nettiä kun olin koneella kotona. Rasittavaa...
  • töissä käyminen. Vaikka samaan aikaan nautin suunnattomasti siitä, että ekaa kertaa sitten syksyn 2009 mä en käynyt töissä, kaipasin sitä tunnetta ettei mun tarvinnut kituuttaa säälittävällä opintotuella. Varsinkin, kun kyseessä oli maa, missä ruoka nyt ei ollut halvinta mahdollista.
  • telkkari & Elisa Viihde. How pathetic is this....

  • vaate- ja kenkävarasto
  • se, että voi liikkua ulkona tälläytymättä viimeisen päälle ja välittämättä siitä miltä näyttää
  • yliopiston kirjasto
  • Unicafe. Asia, jota en ikinä kuvitellut kaipaavani osoittautuikin yhdeksi suurimmaksi ikävän kohteeksi.
  • useampi kuin yksi ainoa maitorahkavaihtoehto kaupassa


Siinä nyt muutama, mitä tuli ensimmäisenä mieleen. Mitä mä sitten kaipaan Ruotsista. Kuukauden oon nyt asustellut Suomessa (viikon tosin vietin ulkomailla), mutta aika nopeasti sitä huomaa mitä jää kaipaamaan.

  • Uppsala
  • Fyriså
  • Tukholma
  • Johan
  • SATS Uppsala
  • Elisabeth


  • osakunnat & osakuntakulttuuri
  • joka paikkaan käveleminen
  • ihanat lenkkimaisemat
  • rasvaton Keso
  • ruotsin kuuleminen ympärillä
  • puistot


  • muodikkaat ja kauniit ihmiset
  • terveellisen syömisen ja treenaamisen kulttuuri
  • ystävälliset, avoimet, aurinkoiset ja sosiaaliset ihmiset
  • se, että ei tarvitse käydä töissä
  • fika
  • kansainvälisyys


  • luentopakko & seminaarit
  • Espresso House
  • ICAn salaattibaari
  • superlahjakkaat, kannustavat ja ammattitaitoiset ryhmäliikuntaohjaajat
  • pakasteena myytävät granaattiomenansiemenet

Ei kommentteja: